Szia!

Ez egy gombamód növekvő kislány naplója, amelyben kalandjairól és egy vidám-különös világra való rácsodálkozásáról mesél neked.

Hozzám szóltak

  • olahtamas-: Jó volt olvasni felőletek! Izgalmas lehet ez a KOLBÁSZ, hogy tanulni lehet belőle :) (2020.05.01. 20:23) Hómofisz
  • fűzfavirág: Nagyon várom a nyári beszámolót, és küldtem mailt! (2019.09.13. 23:13) A mesélő nyuszi
  • fűzfavirág: Boldog karácsonyt, küldtem mailt :) (2018.12.21. 20:13) Az igazi Mikulás
  • fűzfavirág: Gyönyörűek a koszorúk! Boldog karácsonyt az egész családnak :) (2018.12.18. 19:53) Az igazi Mikulás
  • olahtamas-: Tényleg gombamód növekedés esetének fennforgása van :) Ez a felvételizés már teljesen ... (2018.12.17. 10:44) Az igazi Mikulás
  • olahtamas-: Csak jó lehet, egy olyan nyaralás, amiben van grillkolbász is :) (2018.08.31. 11:12) Az évszázad nyaralása
  • Tündérke21: Nagyon tetszett a beszámoló, nem csodálom, hogy ez volt az évszázad nyaralása! ♥♥♥ (2018.08.30. 20:51) Az évszázad nyaralása
  • olahtamas-: BUÉK ! Jó hosszú volt a csendkirály :) (2018.07.09. 07:05) Tíz, tíz, tiszta víz
  • Utolsó 20

Az időgépem

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A világ a falon túl

Tiszta a levegő?

Budapest légszennyezettsége

Van itt még valaki?

Már nagyon várom

Ebből mazsolázhatsz

Az életem filmje

Ott folytatjuk, ahol abbahagytuk

2015.03.21. 16:00 - Jankapanka

Címkék: dinoszauruszok aforizmák

 afo1.jpg

Uppsz, a közzé nem tett aforizma-hátralékom nagyobb, mint gondoltam. 2012. februárjával hagytuk abba, azaz szinte pontosan három éve. (Döbbenet… Ki csinálta ezt az idővel?!) Nos, lássuk, mi is járt a fejemben három évesen és kilenc hónaposan. (Mert Anyu szerint nincs olyan, hogy „háromnegyed négy évesen”.)

---------------------------------------------------

2012. FEBRUÁR

február 2.

(Torokgyulladása javulóban van, elkunyerálja a zsíros pirítóst az anyja tányérjáról, mentegetőzik:)
-- A takonnyal sok zsírt vesztett a szervezetem, azért van szüksége a pirítós kenyérre.

Lefekvéskor újságot nézeget az ágyában; az apja kiveszi, hogy kiporszívózza az orrát.
-- Áááá, a békésen nézegető Dzsidzsit kiemeled az ágyából?!

február 3.

Motyogás a szőnyegről:
-- Éppen békésen legelészett, amikor becsapódott egy nagy meteorit, és a legelészés véget ért…

Vacsora közben, tele szájjal:
-- Ez kiundorított engem. A kiundorodásra víz a gyógyítás.

február 4.

Alvás helyett ül a kiságyban, és teli torokból szitkozódik:
-- Üsse meg a guta! Szakadjon rá a lavina! Dobálják rá a ruhát! A tehén bilincselje meg a farkával!

február 6.

Feladatokat ad az anyjának, főleg kivonásokat tízes számkörben, dinoszauruszokkal. Majd:
-- Anyu, tanuld meg ezt a verset!
„Szálljon rád a dinoszaurusz,
Tanulj sok feladatot, hopsz!”

Esti öltöztetés közben panaszosan:
-- Én csak egy olyan házat szeretnék, ahol békésen, nagyon békésen lehetek! Most már nyugalomban szeretnék lenni!

A mandarint nem eszi meg, de a „polpialmát” megeszi. (Ő nevezte el így a mandarint…)

-- Kérek még másik Tesz-vesz várost is! Tesz-veszek ezreit hozd!

február 9.

-- Vihetik elvileg taknyosan a szülők a gyereküket óvodába, mert ott van papír zsebkendő.

-- Elkényeztetett anyukamacska vagyok.

afo2.jpg

február 10.

Részletek egy kb. félórás monológból a szőnyegen, játék közben:
-- Lukrécia, hol vagy?! Kaptunk egy adószámot, hogy tűz van!
(…)
Szerénke keresztül-kasul miákolt, amikor felcsaptak a lángok.
(…)
Lukrécia felkapta a teli torokból miákoló Szerénkét, és elmenekült vele.
(…)
„Lukrécia – rebegi Szerénke –, elmentem Micikéhez menteni, és közben megsérültem!”
(…)
Utuk szerencsére egy nem felgyulladt lakáshoz vezetett.
(…)
Eszméletlen nyávogás közepette elzárták a felgyulladt területet.
Na, így ért véget a központi tűz!

Énekel:
-- Kalodába és kunyhóba nagy örömet vigyetek…
(= palotába)

február 12.

Be van dugulva az orra.
-- Nekem a levegővevésem, ha a szájamon veszem a levegőt, különösen hasonlít a halakéra. Folyton nyelnem kell.

Lemúrt játszik.
-- Úgy félek, mert ezen a szigeten karnotauruszok és más ragadozók esznek és születésnapi bulikat tartanak!

-- Az óvodában, képzeld, vízbe ejtettem egy egész tekercs vécépapírt.
-- És hogy ejtetted vízbe?
-- Hát beleejtettem a vécébe.
-- És az óvó nénik mérgesek voltak?
-- Nem tudom. Visszatettem a vécépapírtartóba.

Szokás szerint a dinoszauruszházzal játszik.
-- A húsevőkhöz azért nem tettem díszt, mert a növényevők azt mondták, hogy a húsevők így jártak.

Földgömbön nézegeti Polinéziát.
-- Ezek a Szerteszéti-szigetek.

Részlet Dzsidzsi-mondókából:
„Holnapután sütök, rakok,
Nyári kalapban megyek a bálba”

-- Hogyha valaki ebből az anyagból sokat iszik, és megkárosodik a szervezete…

-- Ha kerek a Föld, akkor hogy lehet, hogy senki nincs fejjel lefelé?

-- A világ végéig nem szabad elmenni, mert akkor hogy találnánk vissza az otthonunkba.

-- Hogy lehet az, hogy a mi házunk áll, amikor a Föld forog?

február 13.

Este tízkor röhög, mint a fakutya (alig lát az álmosságtól), és ezt kiabálja:
-- Jaj, de színpompás a Tejútrendszer!

február 16.

-- Pannikám, hogyan történt ez az egyedül öltözés az óvodában?
(Annyit tudunk az ügyről, hogy megdicsérték.)
-- Hát, azt mondták, hogy aki nem öltözik fel egyedül, az bent marad, és ekkor csoda történt, és gyakorlatilag egyedül felöltöztem.

-- Inni is szerettem volna!!! Olyan hőmérsékletű vizet, mint az előbb!

Rajzol:
-- Ez itt a sivatag, ez pedig egy szoknyás apatoszaurusz alakú piramis.

február 17.

Nem akar fogat mosni, ordítozik:
-- Nem szeretem Aput!
Hirtelen elhallgat, elgondolkodik:
-- Nagyon kicsit szeretem Aput!
Párszor elordítja, majd:
-- Nagyon kicsit szeretem Aput! Akkorát, mint a kisujjam! Akkorát, mint egy maiasaura, de a keze meg a farka nélkül!

február 19.

-- Sajnos, az a kék mágnestábla már nem jó, mert összefirkáltam zsírkrétával, és már nem jön elő belőle az adat.

-- Mikor jött a legelső dinoszaurusz a világra? Hiszen még nem voltak szülők, hogy kiköltsék!

február 20.

Egy tűzoltó ábráját színezi, a háttérben a nap, amely elég furcsára sikerül, mert a narancssárga filctollat összekente vízfestékkel. Mondom neki, hogy nem kellett volna összeputulni a filctollat, most nem jól fog. Dzsidzsi elgondolkodva:
-- De lehet, hogy ez egy esti tűzeset…

február 22.

Játék közben motyogja:
-- Kivették a babakocsiból, és betették a torokfájás-megelőző gépbe…

-- Én olyan gondos maiasaura vagyok, hogy három éves korig legalább melegítem a kicsinyeimet.

február 24.

-- Apunak a szeme fölött egy kicsit kopasz a haja.

afo3.jpg

MÁRCIUS

március 2.

Azt szeretné, hogy kivegyék a kiságyból, és ezt ismételgeti:
-- Fekszem, várok… Ülök, várok… Alszom, várok… Izgágulok, várok…

március 3.

-- Kivehetlek a kiságyból?
-- Nem.
-- Miért nem?
-- Mert kapaszkodok.

-- Gyere, elsétálunk a könyvtárba.
-- De én most nem vagyok alkalmas járásra!

-- Ez egy növényevő csorda. Főleg vegetáriánus ragadozókból áll.

március 4.

Elbotlik; az apja kérdezi, mi történt.
-- Nagy mutatványokat csináltam, amelyek túl nagyok voltak nekem.

március 8.

-- Játsszál velem megrettenőset!
(= ijesztgetőset)

március 11.

-- Anyu, megmondjam, milyen viccesség jár a fejemben már napok óta? – Sokat sejtetően mosolyogva súgja: -- Aktusz-paktusz! Ez jár mindig a fejemben. A gyomorka kitalálta ezt, és most feljött a fejembe, és nem tudok kicsüggedni belőle.

március 13.

-- A dinoszauruszok között két Aladár van: Aladár és Aladár.

-- Egyet-kettőt izgágultam, aztán elveszítettem az egyensúlyomat, és fenékkel beleestem a kakis vízbe.

március 15.

Ünnepi beszéd után; arról beszélgetünk, hogy valaki szabadságon volt, de már hazajött:
-- De a szabadságról nem lehet hazajönni! Mert ha az ember otthon van a kisgyerekével, az a szabadság. És ahol a szabadságot fejtettük ki, ott van a hazánk.

március 18.

„Ez enyhén buntyóság volt”

„A kőomlás halált okozó testi sértés volt.”

-- Nem egyedül játszottam a dinoszauruszokkal, hanem egy kislánnyal, de róla kiderült, hogy bántós. El szokta venni másnak a játékát.
-- A dinoszauruszokat is elvette?
-- A dinoszauruszoknak csak körülbelül egy százalékát vette el.

március 19.

Fürdőkádban:
-- Na jó, itt vannak a dinoszauruszok, de EGY PERCET játszhatsz velük.
-- Két percet?

-- Mi volt az ebéd?
-- Salátás hús. (= rakott káposzta)

Játék közben motyog a szőnyegen:
-- A kutyahányást feltöröljük, és mákos gubát csinálunk belőle…

március 21.

-- Azért vagyok putu, mert nincs elég vérem, és a szervezetem nem tud elég jól harcolni a baktériumokkal, és azok felmennek a fejembe, és ettől vagyok putu.
(Ez a vérszegénység vagy a rosszalkodás definíciója?)

március 22.

-- A kacsa hasába implantátumot ültettek be, és beütötte a fejét, és hányt.

március 26.

Dzsidzsi legújabb verse:
„Szeretem az anyukám!
Kirúgom az oldalát!”

„Szeretlek, te birka-tűz!
Forró fénye idetűz!”

március 31.

Az anyja dolgozni próbál itthon. Dzsidzsi odafurakodik, és ezt motyogja:
-- Nem lehetne velem, nyomorulttal pisilni?

afo4.jpg

ÁPRILIS

április 1.

-- Kezdetben a Föld hortyogó golyó volt…

április 4.

Azt játssza, hogy ő a húsvéti nyuszi.
-- És annak az aranyos kislánynak az apukájának mit vigyünk? Könyvet. Az nem jó, mert úgyis a kindlit olvassa. Tudom már! Húst!!! Vigyünk húst! Húst mivel? Megvan! Viszünk neki virslit rizzsel.

április 7.

Reggel, ébredés után:
-- Most az jár a fejemben, hogy leterített pokrócokon fekszünk a sivatagban a csillagos ég alatt.

Egymás mögé rakja az összes betűs fakockát:
-- Így hívták görögül régen az Aput.

április 8.

A tévében egy filmben elpusztult egy kutya. Dzsidzsi az asztalkájánál ül, és játék kövületet tisztít játék vésővel:
-- Ha valami szomorú megy belém, rögtön az asztalomhoz ülök, és tudóskodni kezdek.

április 14.

Putulkodik, mindent összenyálaz.
-- Undorító vagy. Lecserélünk egy kevésbé gusztustalan kislányra.
-- Nem cserélhetsz el, mert én vagyok az a kislány, akit Anyu szült.

április 17.

Sírva:
-- A szülőknek mindig hallgatni kell a gyerekükre! Akkor is, ha a gyerekük nem hallgat rájuk!

április 20.

-- Örömömben elkezdtem énekelni egy éneket, ami igaziból nem létezett.

Buliba indul az egyik barátnőjéhez.
-- Nem Dani kacsát viszed?
-- Az állatok világában kiskorúak nem mehetnek buliba.

-- Olyan soká született meg, hogy óvodás lett az anyukája hasában.

április 21.

Sértődötten:
-- Nem szeretem az édességet!!! A rendes ennivalót szeretem, amilyet a felnőttek esznek!

-- Dani kacsa már egy kicsit össze van koszolódva, mert az oviban volt, és az ovi, az baktériumos.

április 24.

-- Apu, hogy írják a „ty” betűt?
-- Té-ipszilon.
-- Nem! Nem!!! Nem arra gondoltam! Nem „ty”, hanem „ty”!
-- Ööö… Mondj egy szót, ami azzal a betűvel kezdődik!
(Tűnődik, majd felderül az arca:)
-- Tyatyi!

április 28.

Magyarázzuk, hogy az orrspray elpusztítja a baktériumokat.
Dühösen:
-- Ez a hajat pusztítja el! Meg a gondolkodást!

afo5.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jankapanka.blog.hu/api/trackback/id/tr977289039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása