Szia!

Ez egy gombamód növekvő kislány naplója, amelyben kalandjairól és egy vidám-különös világra való rácsodálkozásáról mesél neked.

Hozzám szóltak

  • olahtamas-: Jó volt olvasni felőletek! Izgalmas lehet ez a KOLBÁSZ, hogy tanulni lehet belőle :) (2020.05.01. 20:23) Hómofisz
  • fűzfavirág: Nagyon várom a nyári beszámolót, és küldtem mailt! (2019.09.13. 23:13) A mesélő nyuszi
  • fűzfavirág: Boldog karácsonyt, küldtem mailt :) (2018.12.21. 20:13) Az igazi Mikulás
  • fűzfavirág: Gyönyörűek a koszorúk! Boldog karácsonyt az egész családnak :) (2018.12.18. 19:53) Az igazi Mikulás
  • olahtamas-: Tényleg gombamód növekedés esetének fennforgása van :) Ez a felvételizés már teljesen ... (2018.12.17. 10:44) Az igazi Mikulás
  • olahtamas-: Csak jó lehet, egy olyan nyaralás, amiben van grillkolbász is :) (2018.08.31. 11:12) Az évszázad nyaralása
  • Tündérke21: Nagyon tetszett a beszámoló, nem csodálom, hogy ez volt az évszázad nyaralása! ♥♥♥ (2018.08.30. 20:51) Az évszázad nyaralása
  • olahtamas-: BUÉK ! Jó hosszú volt a csendkirály :) (2018.07.09. 07:05) Tíz, tíz, tiszta víz
  • Utolsó 20

Az időgépem

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A világ a falon túl

Tiszta a levegő?

Budapest légszennyezettsége

Van itt még valaki?

Már nagyon várom

Ebből mazsolázhatsz

Az életem filmje

Bidike belelendül

2019.02.16. 17:59 - Jankapanka

Címkék: fejlődés beszédfejlődés aforizmák

 dscn0979.JPG

2015. július 16. (2 éves)

 

- Kiscicaszag. Benne van a kiscicaszag... a gatyában.

 

- Gyorsan cupát adjanak nekem!

 

Provokatív fejjel:

- Rágom a büdös kezemmel a nénibaba fejét.

 dscn0965.JPG

 

2015. július 17.

 

Saját magáról:

- A Sün Balázsok lefeküdnek a küszöbre, és ott becupálnak.

 dscn0968.JPG

 

2015. július 24.

 

- Huszadikán egy kislány, akit Pirgusznak neveznek, alkotott valamit.

 dscn0980.JPG

 

2015. július 29.

 

Reggel odabújik hozzám:

- Itt a tündérfészek...

 

Öltöztetem, nem szereti:

- Anyu, ne piszkáld a ruhámat!

 

MINDEN ÉJSZAKA, ha fölébred:

- Cupát adjanak nekeeem...

 dscn0996.JPG

 

2015. augusztus 8.

 

Véletlenül leverte a nővére ruháját a fotelról, de nem vettük észre.

- Hová vitted Dzsidzsi ruháját?

- Szerintem én nem vittem el...

 

Énekel:

- Tekeredik a mókus, felmászik a fára...

 dscn1333.JPG

 

2015. augusztus 9.

 

- Anyu, menjünk el valamire!

(úgy érti, hogy pl. strandra, postára...)

 dscn1336.JPG

 

2015. augusztus 15.

 

Hosszasan tanulmányozza az árnyékát.

- Nézd, az én vagyok a falon!

 dscn1340.JPG

 

2015. augusztus 19.

 

- Ne mondd a Szuszunak azt, hogy kecske! Nem vagyok állatka!

- Hanem mi vagy?

- Nem akarok lenni mi vagy!

 dscn1363.JPG

 

2015. augusztus 30.

 

Strand után:

- A nyuszi nem egy víziállat... Én vagyok egy víziállat!

 dscn1376.JPG

 

2015. szeptember 1.

 

Panaszosan:

- Nem tudok az égre rajzolni!

 

- Nem kell pisilnem! Kell rajzolnom!

 

Este a fürdőkádban ülve nagyon komolyan rám néz:

- Anyu... Tényleg lesz szárnyam?

- Persze. Ha gyorsan elalszol, álmodban a tündérek hoznak neked szárnyat. De ahhoz szépen kell feküdni, mert a tündérek nem mernek odamenni egy vaddisznóhoz.

- Mert összevandálkodtam a sok nagy tündért.

 dscn1396.JPG

 

2015. szeptember 2.

 

Muszlinszoknya van rajtam, érdeklődéssel hajtogatja az anyagot.

- Hú, de szép a ruhád!

 dscn1436.JPG

 

2015. szeptember 3.

 

Kimostam a babakocsiról a kocsitáskát (ami az egész hátsó részét betakarta), Szuszu méltatlankodik, hogy tegyem vissza. Végső érve:

- Nézd meg, fázik a babakocsi!

 dscn1463.JPG

 

2015. szeptember 4.

 

Dudorássza, hogy "ott látom a bajuszodon", közben a mesekönyvek között kotor. Egyre mérgesebb.

- Mit keresel, kis cicám?

- A bajusz című mesét.

 

Bedugja a fejét a mosógépbe. Hosszas magyarázat:

- Itt a tündér a mi házunkban, és én nem tudok bemenni oda, mert a tündér van bent!

 

Este az apja kimegy a konyhába. A mosogató szélén, vízben hűl a cumisüveg. Szuszu egyszer csak odaszól neki a szobából:

- Na, jó a cupa? Még nem jó.

 

- Ástam alagutat... Kibújt belőle egy icipici vakondka.

 dscn1466.JPG

 

2015. szeptember 7.

 

Dédelgetem:

- Szép a szeme... Szép az orra... Az egész kislány nagyon szép.

- Sőt, a hasam is.

 

Odagyömöszöli a labdát, nagy nehezen rájövök, hogy azt szeretné, hogy ő földobja, én meg kapjam el. Elkapom. Boldog.

- Odadobtam neked a labdát! Sikerült! Én vagyok a büszke!

 

Szétszedi a babát, kiszedi a kezét. Visszateszem.

- Nézd, ez kezű baba! Van keze a babának.

 

Elém áll, kihúzza magát:

- Mit csinálsz itt, barátom?

 dscn1470.JPG

 

2015. szeptember 18.

 

Nyakamban ülve többször elénekli:

"Növényt eszik mind a húsz,

Nem pedig a Szuszu-húst!"

Kb. negyedik alkalomra így énekli:

"Nem pedig a Dzsidzsi-húst " (A nővére se maradjon ki.)

Az eredeti szöveg így hangzik:

"Azt kérdezi mind a húsz,

Merre van a Szuszu-hús" (vagy Dzsidzsi-hús)

Nem csak, hogy "happy endet" fabrikált a dalnak, de még a ritmus is stimmel!

 

- Megtalálták a szegény kis békát... Ott brekegett a bokorban... Tarisznyát viszott a kezében.

 dscn1481.JPG

 

2015. szeptember 28.

 

- A játékok is ott voltak bent mellettem az anyu hasában.

 dscn1501.JPG

 

2015. október 1.

 

- Hol vannak a kisbabáim?

- Milyen kisbabáid voltak neked?

- Kakilós kisbabáim voltak nekem. Akik kakiltak a gatyába.

 dscn1511.JPG

 

2015. október 5.

 

- Ha nincs a szobájában a Dzsidzsi, akkor hol van a Dzsidzsi?

 dscn1524.JPG

 

2015. október 8.

 

Nem engedem, hogy piszkálja Dzsidzsi fürdővizét.

- Akarok vizes kislány lenni!

 dscn1532.JPG

 

2015. október 9.

 

- Kislányom! Már megint mi ez a tócsa a szőnyegen?!

- Apuci volt! Ó locsolt a cupából!

 dscn1546.JPG

 

2015. október 15.

 

Énekel:

- Van zsákodban minden jó... Amit a gyerekek szeretnek.

 

Mondókákat dünnyög, kb. a fele szöveg saját kútfőből.

- ...Zoknit ettem délután.

Nagyot ugrott Sárika...

 

Valamiről beszélgetünk, egyszer csak közbeszól a szőnyegről:

- Nekem meg kaki van a gatyámban!

 dscn1591.JPG

 

2015. október 16.

 

Dzsidzsinek (aki babázik valamivel):

- Ne kicsibabálj velük!

 dscn1607.JPG

 

2015. október 21.

 

Este odabújik:

- Ez a kedvenc fészekem.

 dscn1642.JPG

 

2015. október 29.

 

Az apja - miközben cumisüveget visz neki - ki akarja mondatni vele a "tehén" szót, mert viccesen, tájszólásban mondja ("táín").

- Melyik a kedvenc állatod?

- A gyík.

- De melyik a kedvenc állatod, amelyik tejet ad?

- Apu!

 dscn1655.JPG

 

2015. november 2.

 

- Hová tetted Jeromost?

- Nem tettem hová!

 

Játszik az ágyban, nem akar lefeküdni. Indítványozom, hogy most már alvás van.

- Menj ki, anyuci! A te helyed odakint van! A farkasoknál!

(Az egerekre szoktuk mondani, hogy az ő helyük odakint van a mezőn. De hogy a farkasok hogy jönnek a képbe?)

 

(A mostani kedvencei Jeromos, a kisbéka és Balambér, a gyík.

Jeromos korábbi keletű elnevezés. Fölállt a fürdőkádban, előretartotta a műanyag békát:

- Hát ennek a békának meg hogy hívják a nevét?

Meglepetésemben mondtam, hogy Jeromos, belenyugodott, és azóta úgy hívja.

A gyíkkal pár napja kezdett nyaggatni, hogy "hogy hívják a nevét?"

Mondtam pár nevet, azt mondta, hogy "nem", végül a Balambérban megnyugodott.

Ő úgy mondja, hogy "Galambér".)

 dscn1659.JPG

 

2015. november 7.

 

- Nem akarok baba lenni, csak kislány szeretnék lenni!

 dscn1669.JPG

 

2015. november 10.

 

- Az orromból vetted ki a szót.

 

Az éjjeliszekrényre állva kapcsolgatja a villanyt. Rászólok. Tétovázik. Végül a jó győz (átmenetileg).

- Nem álltam föl, nem tettem rosszat... Csak föl kell kapcsolni a villanyt, hogy lássunk a szemünkkel, amikor sötét a szoba.

(Megpuszilom, eljövök. 2 perc múlva az éjjeliszekrényen áll, és kapcsolgatja a villanyt.)

 dscn1686.JPG

 

2015. november 11.

 

Szuszu verse:

"Kaki jött a gatyába

A sok gyerek megvárja

De az asszony nem figyel

Azt mondja a Télapó."

 dscn1694.JPG

 

2015. november 13.

 

- Anyuci, csakis tégedet vártam!

 dscn1700.JPG

 

2015. november 17.

 

Vonaton:

- Anyucica, milyen az utas?

- Mindenki utas, aki a vonaton utazik, és nem a vezető bácsi meg a kalauz bácsi. A bácsik, nénik mind; te is utas vagy.

- Én rendes kisgyerek vagyok, nem utas!

 

- Hol a fehér cica?!

- Nem hoztuk. Tudod, a cica nem való vonatra.

- Igen, a cica nem vonatállat.

(a "nem víziállat" mintájára, mint ahogy a fürdőkádba sem tesszük be)

 

Este, elalváskor piszkálja a szempilláját.

- Nézd, itt is egy szemem! Találtam még egy szememet!

 dscn1791.JPG

 

2015. november 18.

 

- Melyik a madáritató?

- Amit mindig magadra öntesz.

- Én nem öntöttem magamra! A madarak öntötték rájuk!

 dscn1840.JPG

 

2015. november 19.

 

Terepmintás póló van rajtam.

- Milyen a pólód?! A foltok megfulladtak rajta!

(Hosszan tanulmányozza, majd komolyan rámutat egy világos foltra:)

- Nézd, ez rosszul érzi magát!

 dscn1851.JPG

 

2015. december 1.

 

- Nem akarok nagy pelyhekben aludni menni ilyenkor.

 dscn1891.JPG

 

2015. december 3.

 

Kézmosás után:

- Szagold meg, milyen jó illatú a kezed!

- Fúj, mos-szaga van!

 dscn1920.JPG

 

2015. december 6.

 

- Anyu, milyen a vízilov?

(Később, a monológ során:)

- Láttunk egy döglött vízilovat a parton. Nagyon döglött volt. Nagyon büdös volt a gatyája.

 dscn1940.JPG

 

2015. december 11.

 

Hoz egy fonalgubancot.

- Nézd, itt egy kutyus.

- Nagyon aranyos. Szokott ugatni?

- Igen, a szájával.

 dscn2023.JPG

 

2015. december 14.

 

- Azért ugrottam rád, mert én egy béka vagyok, egy Jeromos!

 dscn2053.JPG

 

2015. december 15.

 

- Mit csináltak a cicák?

- Zakatoltak bent a kosárban.

- Zakatoltak?... Nem doromboltak?

- De igen, domborultak.

- És elszaladtak, amikor megláttak?

- Igen. A kosarukat is vitték.

 

Fürdőkádban:

- Nézd csak, készítettem egy ilyen vizes vizet! (Mutatja az edényt.)

- Hozzam a Négy jóbarátot? (Jeromos&tsai, őket szokta etetni.)

- Igen, őknek készítettem.

 dscn2118.JPG

 

2015. december 16.

 

- Örülök a szobámnak... Örülök az ágyacskámnak... Be is takarózom...

 dscn2166.JPG

 

2015. december 19.

 

- Hová kell kakilni?

- Be.

 dscn2182.JPG

 

2015. december 22.

 

- Majd versenyezünk, hogy ki tud több zsebkendőt telefújni.

- Én cupával versenyezek...

 dscn2186.JPG

 

2015. december 25.

 

- Róka úr megett magamat. (=megevett egem) És kiestem majdnem a szájából!

 

- Ók egy nagy fakéregból cupálnak. (Galambér és Bonifác)

 

- Be tudod már csukni a szemedet egyedül?

- Nem. Kinyitva alszom.

 dscn2190.JPG

 

2015. december 27.

 

- Ne rágd a cupát, nem rágógumi!

- Hanem iszógumi.

 dscn2235.JPG

 

2015. december 28.

 

- Majd kirándulunk mi is az erdőben, látunk mindenféle állatot...

- Én táínet szeretnék látni! (=tehenet)

 

Rászólok Dzsidzsire:

- Ne nyaggasd a húgodat!

A húg (Szuszu) a távolból kántálja:

- Ha nyaggatom, nyaggatom,

Rece-fice, bum-bum-bum!

 dscn2312.JPG

 

2016. január 4.

 

- Most Szuszu lett belőlem. Elvarázsoltam Szuszuvé engem.

 dscn2330.JPG

 

2016. január 7.

 

Kibont egy szaloncukrot, fogdossa.

- Finom ennivaló, edd meg!

- Nem. Mi lenne, ha te megennéd saját kis száddal?

 dscn2404.JPG

 

2016. január 11. (2 és fél éves)

 

- Mit csinálsz, drágám? Bekakiltál a gatyába?

- Csak így csendesen... Nagyon csendesen kakiltam.

 dscn2438.JPG

2016. január 20.

 

- Én megtanítottam táncolni magadat.

 dscn2457.JPG

 

2016. február 1.

 

Nem hajlandó fölkelni, elindítjuk nélküle a mesét. Méltatlankodva kigyalogol a nappaliba:

- De hiszen itt jövök!

 dscn2554.JPG

 

2016. február 11.

 

Plüss báránnyal játszik.

- Ha befogjuk a szemét, elszalad... De ha kifogjuk, kedves lesz...

 dscn2559.JPG

 

2016. február 12.

 

- Egy cica ült a fán, és macskabagolynak öltözött.

 dscn2678.JPG

 

2016. február 13.

 

Fordítva lapozza és meséli a Jó éjszakát, Annipannit:

- Itt miákol... Itt nincs ott velük... Vége van.

 dscn2682.JPG

 

2016. február 16.

 

Fején a zöld bilivel mászkál.

- Vásott bilit viselek a fejemen.

 dscn2691.JPG

 

2016. február 28.

 

Elalvásnál jön szólni, hogy töröljem meg az orrát:

- Takony közeledik!

 dscn2701.JPG

 

2016. március 1.

 

Büszkén:

- Amit odaköptem, az pont olyan, mint egy kutya!

 dscn2712.JPG

 

2016. március 7.

 

- Mit álmodtál?

Elgondolkodva:

- Egy fiú nem akarta kiengedni a Pannit.

- Miért akart kimenni a Panni?

- Meghallotta, hogy ott van kint a Pirgusz, és megölelte.

 dscn2715.JPG

 

2016. március 8.

 

Mesekönyvben a farkas vicsorog a bárányra. Szuszu odateszi az ujját a farkas szájába.

- Nem tudja bekapni, mert a szájában most az ujjam van.

 

 

2016. március 10.

 

Apu pulóvere a ruhaszárítón:

- Akkor szokta fölvenni, amikor szüksége van rá... Akkor szokta fölvenni, amikor valami érdekes helyre megy.

 dscn2718.JPG

 

2016. március 28.

 

Rákiabáltam Dzsidzsire, mert disznóságot csinált; Szuszu odaszaladt hozzám, és a kis öklével püfölni kezdett combmagasságban, ameddig fölér:

- Megütöttem magadat, mert leordibáltad a szegény Dzsidzsit!

 

 

2016. március 30.

 

Eldugdossa a cicáját, és "keresi". Egy idő után nem veszem a lapot.

- Hol a cicáááám?!

- Nem tudom!

- Azt is mondjad, hogy "az agyamra mész a cicáddal együtt"!

 

(A másik figyelemfelhívás a "megütöttem magam" - elesik a semmiben, majd a padlón kapálózik, amíg fel nem vesszük.)

 dscn2721.JPG

 

2016. március 31.

 

Reggel:

- Anyu, leánykökörcsines lett az ágyam! Takarítsd le!

 

Szuszu verse:

"Bárány, bárány, jókedvű,

Jön a kakas, esztendő"

 

 

2016. április 1.

 

Pónikkal játszik a szőnyegen, és a "My little pony" dallamára énekel:

- Pónik vagyunk...

Beszélgetünk...

És nagyon jót játszuuunk...

Van copfunk...

És odajövünk...

 dscn2767.JPG

 

2016. április 3.

 

Szuszu és Dzsidzsi fogócskáznak. Dzsidzsi vihogva:

- Úgysem kapsz el!

Szuszu komolyan:

- De el tudlak kapni, mert van lábam.

 

- A Dzsidzsi oltotta le a villanyt, amikor én odacsászkáltam!

 

 

2016. április 6.

 

- De ne adj nekem csőrös poharat, mert azt nem szeretem! Akkor csak nyiszogok meg ilyeneket csinálok!

 

- A holnap, az a holdat jelenti, és a tegnap, az a napot jelenti.

 dscn2776.JPG

 

2016. április 7.

 

Legalább fél órája "együtt játszik" a tükörképeivel.

- Anyuci, vedd ki a tükörből a tükörszuszukat!

 

- Én a csillagok alatt fogok aludni harisnyában meg hálózsákban!

 

 

2016. április 11.

 

Elvitte a felmosómopot, rászóltam, hogy tegye vissza.

- Nem tudtam visszatenni, mert ott volt ez a fránya ceruza!

 dscn2930.JPG

 

2016. április 21.

 

- Az egyik kicsinyem elment a kicsinybálba.

 

Felvette egyedül a cipőjét:

- Azért vettem föl, mert szerintem gondolom, hogy kimegyünk-e a kertbe, vagy nem megyünk ki.

 

 

2016. április 23.

 

- Nem akarom, hogy nem legyen anyám!

(Döglött rigó kapcsán faggatózott. Azóta már ott tart, hogy két gyereke lesz.)

 dscn2962.JPG

 

2016. április 24.

 

Megszidom Dzsidzsit. Szuszu rám förmed:

- Ne csináld, mert lehúzom a hálózsákomat, és kikelek!

(Korábban megkértem, hogy maradjon még egy picit hálózsákban.)

 

 

2016. május 10.

 

- Nekem a cupámat a csillagunikornis küldte nekem. Az emberföldről küldte.

 dscn2964.JPG

 

2016. május 14.

 

Dzsidzsinek, szemrehányóan:

- Edd meg a szénát, azt mondtad, hogy állat vagy!

 

 

2016. május 16.

 

- Szuszu, ha nem fogadsz szót, az Apu ordítani fog!

- De én teszek oda egy nagy sárt, és beleteszi a lábát a sárba... Az árokból szedem ki.

 dscn2987.JPG

 

2016. május 17.

 

- Tegnap megdöglöttem. Magamat láttatok az úton megdöglöttve.

 

- Szeretnék virág lenni.

- Miért?

- Megöntözne engem az eső.

 

 

2016. május 18.

 

Fényképet lát Dzsidzsiről.

- Jaj, jaj, jaj, de örülök a testvéremnek!

 

Lefekvéskor:

- Meséljek?

- Inkább gondozgass!

 dscn3022.JPG

 

2016. május 19.

 

- Ne menj ki a teraszra zokniban!

- Akkor csak kukucskálok. Lehet cupálva kukucskálni?

 

Fonom a copfját. Nyöszörög.

- Szeretnél kimenni az udvarra?

- Kimegyek, kimegyek... Csak ahhoz el kell engedned a hajamat!

 

 

2016. május 22.

 

- Anyu, nem tudok ordítani!

- Miért?

- Ajért, mert elfogyott az ordítóm...

 dscn3190.JPG

 

2016. június 3.

 

- Tudtad, hogy nekem kettő lábam van?

 

 

2016. június 5.

 

- Én is szeretnék kisnyulat! Amire azt mondhatom, hogy "Jaj, egy ördög! Vagy ha nem, hát kisnyúl..."

 

Van egy kitalált barátnője, úgy hívják, hogy "Paszta". Többször emlegette, állítólag a Kisfaludy utcában találkozott vele, amikor egyedül sétált, és nem volt ott se Dzsidzsi, se én. (Nem járt egyedül a Kisfaludy utcában - természetesen -, és együtt sem láttunk ott kislányt.)

 dscn3194.JPG

2016. június 10.

 

- De most már lemerült az ég a napról, aludjon el a Dzsidzsi!

 

 

2016. június 25.

 

Kecskét játszik.

- Itt kecskegek! Kecs, kecs!

 dscn3210.JPG

 

2016. június 29.

 

- Anyu, szeretnék elmenni Olaszországba.

- Jó, majd gyorsan megtanulok autót vezetni.

- Úgy kell autót vezetni, hogy így forgatod a kormányt körbe-körbe (mutatja), és mész az úton.

 

- Kidobtam a csigákat az útra, és elmentek a Kisfaludy utcába... De nem a Dzsidzsiért.

(Arra járunk Dzsidzsiért az iskolába.)

 dscn3360.JPG

 

2016. július 6.

 

Az etetőszék lábával játszik (kopácsol a padlón).

- Látod, ez fontos nekem. Legyél szíves, és ne vedd el tőlem!

 dscn3443.JPG

- Majd elvisszük a csibét az állatkertbe Apuval meg veled.

- És a Dzsidzsi?

- A Dzsidzsi otthon marad.

- Miért marad otthon?

- Bocsánat, a Dzsidzsi is jön. Rosszul fordítottam.

 (...3 éves)

 i_smell_like_a_kitten.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jankapanka.blog.hu/api/trackback/id/tr3114630498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása