Szia!

Ez egy gombamód növekvő kislány naplója, amelyben kalandjairól és egy vidám-különös világra való rácsodálkozásáról mesél neked.

Hozzám szóltak

  • olahtamas-: Jó volt olvasni felőletek! Izgalmas lehet ez a KOLBÁSZ, hogy tanulni lehet belőle :) (2020.05.01. 20:23) Hómofisz
  • fűzfavirág: Nagyon várom a nyári beszámolót, és küldtem mailt! (2019.09.13. 23:13) A mesélő nyuszi
  • fűzfavirág: Boldog karácsonyt, küldtem mailt :) (2018.12.21. 20:13) Az igazi Mikulás
  • fűzfavirág: Gyönyörűek a koszorúk! Boldog karácsonyt az egész családnak :) (2018.12.18. 19:53) Az igazi Mikulás
  • olahtamas-: Tényleg gombamód növekedés esetének fennforgása van :) Ez a felvételizés már teljesen ... (2018.12.17. 10:44) Az igazi Mikulás
  • olahtamas-: Csak jó lehet, egy olyan nyaralás, amiben van grillkolbász is :) (2018.08.31. 11:12) Az évszázad nyaralása
  • Tündérke21: Nagyon tetszett a beszámoló, nem csodálom, hogy ez volt az évszázad nyaralása! ♥♥♥ (2018.08.30. 20:51) Az évszázad nyaralása
  • olahtamas-: BUÉK ! Jó hosszú volt a csendkirály :) (2018.07.09. 07:05) Tíz, tíz, tiszta víz
  • Utolsó 20

Az időgépem

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

A világ a falon túl

Tiszta a levegő?

Budapest légszennyezettsége

Van itt még valaki?

Már nagyon várom

Ebből mazsolázhatsz

Az életem filmje

Levél a Jézuskának

2009.12.15. 14:13 - Jankapanka

Címkék: karácsony

 

Anyu azt mondta, írjunk levelet a Jézuskának.

 

– Mit hozzon neked a Jézuska?

– Ajándékot!

 

Tessék, senki sem mondhatja, hogy nem készültem föl eléggé az ünnepi tudnivalókból. Minden este elmesélem Anyunak a Micsinálsz bácsit a cicájával, a csillagszórójával meg a lovacskájával együtt. Tudom, hogy nemsokára sütit sütünk, a házakon fényfüzérek fognak égni, és valahányszor megnézzük a főtéren a nagy karácsonyfát, mindig hozzáteszem, hogy „éniskaptam” (a múlt idő ezúttal is felszólítást jelent).

 

– Jó, de mit szeretnél?

 

Na, ezen szintén nem kell sokat gondolkodni. Azt szeretném, hogy Apu ne menjen el dooooolbozni vonattal Budapestre, hanem itt üljön a fotelban! Meg is mutatom.

 

Anyu erre azt mondja, akkor maradjunk annál, hogy mi az, amit szeretek.

 

Ó, hát először is nagyon szeretek rajzolni. Apu vett nekem egy színezőkönyvet, mert rájöttek (miután a harmadik helyi újság is eltűnt), hogy sokkal szívesebben rajzolok olyan papírra, amin már van valami. Egyelőre több fantáziát látok benne, mint a nagy üres felületben.

 

Most aztán boldog vagyok a színezőkönyvemmel meg a ceruzáimmal. Reggelenként, amint Anyu rátesz a bilire (már ilyet is tudok, bizony), rögtön szólok neki, hogy „rajzolsz!”. (Ebben az esetben a felszólítás felszólítást jelent, de saját magamra vonatkozik.) Egy picit rajzolgatok a bilin, aztán öltözés után folytatom, rengeteg időt el tudok tölteni vele, ha nem akad más, sürgősebb tennivalóm.

 

A színezőkönyvem már nagyon szép, és határozottan látszik rajta valami koncepció. Természetesen még nem tudok a vonalon belül maradni, de ha elhatározom, hogy kiszínezem valakinek a fejét (kezét, sapkáját), akkor az ki is lesz színezve. A könyv szereplői nagy, színes pacákat viselnek a fejükön (egyéb testrészeiken), mintha nem szeretnék, hogy felismerhetővé váljanak a nagy nyilvánosság számára.

 

A másik legkedvesebb játékom a főzés. Először a kimosott popsikrémes tégelyekben főzőcskéztem, aztán Mama hozott nekem igazi serpenyőt meg lábast. Mindent megfőzök, és szorgalmasan jóllakatom az egész társaságot. Senki se lepődjön meg, ha szamarat vagy éppen egy anyacsavart kap tőlem enni.

 

A saját ételemet is szeretem főzőcskézni, folyton ellopok belőle egy-két adagot, ha Anyu nem figyel. Aztán csodálkozik, hogy jé, ilyen hamar megettem a sütőtököt? Nem, csak szorgalmasan betömködtem a lábaskámba. Van már benne kenyér reggelről, egy kis tészta tegnapról… Anyu dohogva összeszedi és elmossa őket, csak nem mindegyikről lehet tudni, hogy hová tettem. Így aztán mindig maradnak tartalékaim.

 

Múltkor Anyuval remek répákat kötöttünk a főzéshez. Végigizgultam az egész műveletet, a félkész munkadarabokkal elszaladgáltam, csak már hadd főzzem meg őket. Annyira tetszenek, hogy velük is aludtam. Most aztán, ha eljöttök hozzánk, répát is tálalok a szamár és az anyacsavar mellé!

 

Na, hát ezeket szeretem. A kis, nem túl bonyolult izéket, amikkel mindenfélét lehet játszani. Még mindig rajongok a kacsákért (nemrég ismét bővült az állomány, már jó soká tart, mire körbepuszilják egymást), a napokban kezdtem megszeretni a Mamától kapott, régi babámat, akit igény szerint szoptatok, és néha aludni is magammal viszem. És persze még mindig szeretem a plüsskutyust meg a cicát, és a farkast, akit az Apu megmosott szappannal. Meg a mesekönyveket, minden mennyiségben.

 

De a legjobban azt szeretem, amikor mindannyian együtt vagyunk, és nevetünk.

 

Látjátok, végül egészen jól sikerült a levelem. Írjatok ti is, ha van kedvetek!

 

(a sütit Gethe anyukája készítette, köszönjük szépen!)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jankapanka.blog.hu/api/trackback/id/tr341599741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fűzfavirág 2009.12.22. 19:13:58

Kedves Nyávogi/Panni!

Boldog, kis, praktikus csuprokban gazdag karácsonyt és új évet kívánok Neked és a szüleidnek is. Remélem, már tisztáztad velük, mire való egy szánkó :) és lesz még alkalom használni.


süti beállítások módosítása