Szia!

Ez egy gombamód növekvő kislány naplója, amelyben kalandjairól és egy vidám-különös világra való rácsodálkozásáról mesél neked.

Hozzám szóltak

  • olahtamas-: Jó volt olvasni felőletek! Izgalmas lehet ez a KOLBÁSZ, hogy tanulni lehet belőle :) (2020.05.01. 20:23) Hómofisz
  • fűzfavirág: Nagyon várom a nyári beszámolót, és küldtem mailt! (2019.09.13. 23:13) A mesélő nyuszi
  • fűzfavirág: Boldog karácsonyt, küldtem mailt :) (2018.12.21. 20:13) Az igazi Mikulás
  • fűzfavirág: Gyönyörűek a koszorúk! Boldog karácsonyt az egész családnak :) (2018.12.18. 19:53) Az igazi Mikulás
  • olahtamas-: Tényleg gombamód növekedés esetének fennforgása van :) Ez a felvételizés már teljesen ... (2018.12.17. 10:44) Az igazi Mikulás
  • olahtamas-: Csak jó lehet, egy olyan nyaralás, amiben van grillkolbász is :) (2018.08.31. 11:12) Az évszázad nyaralása
  • Tündérke21: Nagyon tetszett a beszámoló, nem csodálom, hogy ez volt az évszázad nyaralása! ♥♥♥ (2018.08.30. 20:51) Az évszázad nyaralása
  • olahtamas-: BUÉK ! Jó hosszú volt a csendkirály :) (2018.07.09. 07:05) Tíz, tíz, tiszta víz
  • Utolsó 20

Az időgépem

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A világ a falon túl

Tiszta a levegő?

Budapest légszennyezettsége

Van itt még valaki?

Már nagyon várom

Ebből mazsolázhatsz

Az életem filmje

Régen írtunk aforizmákat

2013.04.15. 11:59 - Jankapanka

Címkék: dinoszauruszok aforizmák

...pedig jó nagy elmaradásunk van. Ezek már több mint egy évesek, reméljük, azért még nem járt le a szavatosságuk.

din11.jpg

2011. december

(akkoriban három és fél éves múltam, és a kiscsoportot tapostam)

december 1.

Énekel:
„Ég a gyertya, ég
Minden ága ég
Ott látom a bajuszodon,
Most lesz neked jaj"

december 4.

(A Holnem Bolher nevű plüsskutya „megharapva" fekszik a szőnyegen)
– A róka volt! Én láttam, mit csinált.
– Mit csinált?
– Hát megharapta Holnem Bolhert, és elment a helyszínről.

– Én tudod, hogy elképzelem, hogy a csütörtök hogy néz ki?
– ??? És hogy néz ki a csütörtök?
– Már rajzolom is a takaró alatt.
– De azt én nem látom. Nem mondanád el?
– Hát úgy néz ki, mint egy emberfej. Csak van egy csomó haja. Az állán is hajak vannak.

– Nekem az óvodába kell mennem a kisdedekhez!

din1.jpg

december 8.

– A nyelvem hazudott, mert azelőtt atomrókának hívták, csak később lett az a neve, hogy nyelv.

– Jaj! A cápák keresik a lányhalat! Meg akarják enni!
– Hát rejtsd el előlük!
– De én nem tudom... Rejtsdelelőni!
– Úgy értettem, hogy dugd el.
– De a cápák eldugdosva is megeszik!
(Megérkeznek a cápák)
– Megtaláltuk a lányhalat! Most teli torokból megesszük!

december 10.

(Dolgozni próbálok, kétségbeesetten előszedek neki mindenfélét, pl. egy ujjbábszerű tigrisfejet)
– Mit lehet vele csinálni?
– Hát rá lehet húzni az ujjadra például...
– De unatkozom vele!

din2.jpg

Tejesdobozokból „iskolát" épít. Közben monológ:
– Kedves vendégeim, azért sorakoztunk ide, hogy megbeszéljük a kártérítésünket. Mire vonatkozik ez a kártérítés? Az iskola gázkikapcsolására. És húsz forint.
(...)
– Kifizették a kártérítést, és így visszaköltözhettek az iskolába... De egy gyereket fönt hagytak a tetőn, és megsérült...
(...)
– És most visszafizették a hitelüket, és pénzt vettek fel arra, hogy átalakítsák a lakásukat orvosi szobává.

Békákat kér a fürdéshez, az apja dinoszauruszokat is visz neki. Dzsidzsi felháborodottan:
– Mondtam azt, hogy kérek dinoszauruszokat? Nem!!!
(Majd jót játszik a dinoszauruszokkal.)

(Elalvás előtt:)
– Mindig a kis tésztaszálakat látom a levegőben.
– Éhes vagy?!
– Igen...

din3.jpg

december 12.

Talál a szájában egy körtehéj-darabot.
– Ott hátul volt, ahová nem szabad nyúlni... Mert ha oda nyúl, akár kiskorú veszélyeztetést is elkövethet az ember.

december 15.

Panni próbálja megharapni a fejét. (A sajátját.) Az elmélet is megvan hozzá:
„Ezt a kis zugot kell eltalálni."

december 16.

Az adventi naptárat nézegeti, majd vágyakozva megszólal:
– Hátha lesz valamelyikben virsli is...

– Nem alszom! Nem alszom! Én kört szeretnék a szemembe!
(Azt mondtuk neki, hogy ha nem alussza ki magát, karikás lesz a szeme)

„Mert nekem olyan ízetlen bőröm van a húsevő állatok számára..."

din4.jpg

december 17.

(Az apja mesél neki dinoszauruszokról. Dzsidzsi továbbfűzi:)
– A kis paraszaurolofusz neve Dé volt, az apatoszauruszt Könyvnek hívták, a gallimimuszt pedig Sztrútiomimusz-altohatának.

december 19.

– De akkor nagyon világos volt, napsugarakban szállt a nap... Úgy, hogy a nap sugarait leejti a földre, és újakat növeszt helyette.

– Ez a térdem fáj, ez a multitérd.
– Milyen a multitérd?!
– Úgy, hogy azon nagyobb térdkalács van.

Foglalkoztató füzetet rajzol nekem.
– Ide az van írva, hogy „rajzolj a fésűnek nyelet, és ültesd mellé a farkast!"

din5.jpg

december 20.

(Felháborodottan:)
– Apu, nem adtál nekem rágótablettát, és itt vagyok vitamin nélkül!

december 21.

– Anyu, mi az a murva? Azok a kis koszok, amiken el szoktam esni a városban?

december 22.

„Soványka lepke
Gyere a kanapéra
Soványka lepke
Gyere az ágyra
Gyere az államra
Hoppsz"

– Hogyha a piramisok között megépítem azt a házat, akkor forinthitelezed a hitelemet?

december 23.

– Karácsonykor Jézus születését és a Lyukas Cserép Színház fennállását üdvözöljük.

december 31.

– A baktériumok is petárdát fújnak, és nekik takony a petárdájuk.

din7.jpg

BUÉK 2012.!

2012. január

január 2.

Valami nem tetszik neki, kijelenti, hogy világgá megy. Figyelmeztetjük, hogy januárban este fél tízkor lúzerség világgá menni, hideg van, sötét van stb. Hirtelen megöleli az apját:
– Akkor veled megyek világgá.

január 5.

Pisilés után kérdezem, hogy kaki nem jön-e.
– Hát, ő otthon maradt. Ő viszi a gyerekeket ma az óvodába. A kis pisigyerekeket. Majd este hazamegy hozzájuk a pisi is.

– Az apatoszauruszoknak időnként leesik a feje, és újat növesztenek helyette.
(Előzmény: letörte a gipsz apatoszaurusz fejét, és az apja visszaragasztotta.)

din8.jpg

január 6.

Ordítozik, mert a gyurma nem egészen henger alakú doboza nem úgy gurul, ahogy szeretné.
Az apja:
– Jó, majd beszélek Newton bácsival és Einstein bácsival a kedvedért, hogy intézkedjenek, és változtassanak a fizika törvényein.
– NEEEEEM! Kik azok?

január 8.

(hancúrozik)
– Apu, te lefogod Anyut, én meg meghúzom az orrát!

Vers Dzsidzsitől:
„Vahur, Vahur, Vahurka,
Hálaadó fahurka"

január 9.

„Hooogy Betlehembe síelve menve..."

din9.jpg

január 13.

– Én, ha sokat vagyok a sötétben, tudod, egy időre megijedek.

január 14.

Időjárás-jelentés megy a rádióban.
– Erős szélütés várható – meséli Dzsidzsi az állatkáinak.

„Én a sztegoszaurusznak a párja vagyok! – kiált vissza a kérdezett."

– Tudjátok, hogy Kínán túl van Békasziget, ahol túl sok béka él? És mindenki ezt a dalt dúdolja egész nap.

január 22.

– Pannikám, miért jó tépni meg fogdosni a füledet?
– Csak akkor fogdosom, ha kell.

január 26.

– Mi volt az ebéd az óvodában?
– Valamilyen főzelék.
– Husi nem volt?
– Nem.
– Az étlapon az volt, hogy kaptok husit.
– Ha csak nem az a kis zöld volt az...

din6.jpg

Kádban ülve:
– Apu, nem vetted le a zoknimat!
– Ha, ha. Kisbabahumor.
– Nem vagyok kisbaba!!!
– Kisbabaönérzet.
– De nem vagyok kisbaba!
– Hát mi vagy?
– Nem vagyok semmi! Nem létezek a világon.

január 27.

Dzsidzsi vízilabdameccset lát a tévében.
– De én a szárazföldön lévő focit szeretem!

– A fekete és a szürke, azok fiúszínek, mert kronkrétan a szürke, az a vezér, és a fekete, az az alvezér.

din10.jpg

január 28.

– Egy leguánünnepség lesz lenn a faluban, ahol gólyák élnek. Gólyák kóstolnak leguánokat.

A teknős úszni tanítja a kiskacsát:
– Menj a szigetre, aztán jó erősen gondold ki magad, és vesd be magad a vízbe!

Vacsoránál:
– Én növényevő vagyok! Husi nevű növényt eszem.

január 29.

– Engem a dinoszauruszok, meg a dinoszauruszok kihalását okozó meteor érdekel, meg az állatkert. Meg egy kicsit a vulkánok.

din12.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jankapanka.blog.hu/api/trackback/id/tr95223510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tündérke21 2013.04.15. 14:36:39

Nagyon jók, a "husi nevű növény" az egyik kedvencem:-)))
Tetszenek a rajzok is!

olahtamas- 2013.04.16. 17:28:50

Mekkora ötlet!
Virslit az adventi naptárba!
Igazi TTB-s gondolat :)

fűzfavirág 2013.06.20. 14:29:29

Ebben a hőségben kérünk további téli aforizmákat, hogy eszünkbe jusson a hideg :)


süti beállítások módosítása