Szia!

Ez egy gombamód növekvő kislány naplója, amelyben kalandjairól és egy vidám-különös világra való rácsodálkozásáról mesél neked.

Hozzám szóltak

  • olahtamas-: Jó volt olvasni felőletek! Izgalmas lehet ez a KOLBÁSZ, hogy tanulni lehet belőle :) (2020.05.01. 20:23) Hómofisz
  • fűzfavirág: Nagyon várom a nyári beszámolót, és küldtem mailt! (2019.09.13. 23:13) A mesélő nyuszi
  • fűzfavirág: Boldog karácsonyt, küldtem mailt :) (2018.12.21. 20:13) Az igazi Mikulás
  • fűzfavirág: Gyönyörűek a koszorúk! Boldog karácsonyt az egész családnak :) (2018.12.18. 19:53) Az igazi Mikulás
  • olahtamas-: Tényleg gombamód növekedés esetének fennforgása van :) Ez a felvételizés már teljesen ... (2018.12.17. 10:44) Az igazi Mikulás
  • olahtamas-: Csak jó lehet, egy olyan nyaralás, amiben van grillkolbász is :) (2018.08.31. 11:12) Az évszázad nyaralása
  • Tündérke21: Nagyon tetszett a beszámoló, nem csodálom, hogy ez volt az évszázad nyaralása! ♥♥♥ (2018.08.30. 20:51) Az évszázad nyaralása
  • olahtamas-: BUÉK ! Jó hosszú volt a csendkirály :) (2018.07.09. 07:05) Tíz, tíz, tiszta víz
  • Utolsó 20

Az időgépem

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

A világ a falon túl

Tiszta a levegő?

Budapest légszennyezettsége

Van itt még valaki?

Már nagyon várom

Ebből mazsolázhatsz

Az életem filmje

Májusi aforizmák

2011.11.20. 16:08 - Jankapanka

Címkék: vers születésnap angol dinoszauruszok aforizmák

Nem fogjátok kitalálni, megint beteg vagyok.

No, legalább nem kell kimennem, úgyis utálom a hideget. A kertünkben akkora varjak mászkálnak, mint egy-egy velociraptor. Ne csodálkozzatok a hasonlaton, elvégre a velociraptorok is terapodák, vagyis a madarak rokonai. Ezt az imént fejtettem ki Anyunak, akinek kissé leesett az álla. Vicces, amikor ilyen fejet vág!

A lázam most már csillapodik, helyette ismét beálltam a nagyüzemi takonytermelésre. A jókedvem azonban töretlen. Tudjátok, én nagyon jó beteg vagyok, soha nem nyafogok, és minden körülmények között megőrzöm a humorérzékemet. Ha nagyon felmegy a lázam, akkor lefekszem ott, ahol vagyok, ilyenkor gyorsan fölszednek (például a bejárati ajtó elől a lábtörlőről), lefektetnek, és mesélnek nekem. Amint hatni kezd a lázcsillapító, felugrom, és vígan putulkodom tovább.

Ezzel együtt valamelyik este, elalvás előtt megkértem Anyut, hogy hajoljon oda, mert súgni szeretnék neki valamit.
– Valami hiányzik az életemből – ezt súgtam.
Némi unszolás után kifejtettem, hogy azt szeretném, ha megint nyár lenne, és mehetnénk Siófokra.

Anyu azt gondolja, valahogy úgy lehetek az óvodával, mint ő a munkahelyével: végül is nem rossz ott lenni, csak borzasztó egyhangú minden reggel fölkelni, bemenni, egész nap kötelességeket teljesíteni azt várva, mikor lesz már délután, hogy végre hazajöhessek, de itthon jóformán csak az alvás vár, aztán kelhetek föl megint, és kezdődik egy ugyanolyan nap.

Anyukám már régtől fogva aggódik a depresszív lelkialkatom miatt.

Apu erre megígérte, hogy ha meggyógyulok, elvisz a Természettudományi Múzeumba, és megnézzük a dinoszauruszos kiállítást. (Anyu meg azt, hogy elmegyünk Csucsuékhoz, és hogy meghívjuk berzsot meg Tamásékat meg mindenkit.)

Addig is legalább most szakítok egy kis időt csendes benti elfoglaltságaim közepette, hogy felidézzem a kedvenc mondásaimat pontosan egy fél évvel ezelőttről. Ugyanis a napokban három és fél éves lettem. Egy kisebb tortával ünnepeltük ezt a jeles napot, már úgyis olyan régen voltam nehéz a konyhában.

Szóval (parapararamm)

Nyávogi aranyköpései születésének hónapjában (azaz kerek három évesen – bár mostanában már egyáltalán nem kerek, és nem is Zsírdzsidzsi). (Csak lélekben.)

május 1.

– Egy kis szóbanforgó várat építettem.

május 4.

Elalvás előtt:
– Valami félős állatot adjál! Mert én a félős állatokat szeretem megölelni.

május 5.

– A kisegeret hordágyra teszem, mert beleesett a vízbe, és megfulladt. Akkorát fulladt, hogy nem is tud ülni most.

– Ezt a cicát neked rejtettem el, simogasd egészséggel!

– Szívószálból iszom, és máris felzendül az életem.

május 8.

Lelkesen terít a reggelihez.
– Anyu, egy kicsit beledughatom a nyelvemet a zsírba?

– Eper van a kezemen, éppen lenyalódott róla.

– Nem kóstolom meg a turmixot!
– Nem is tudod, milyen. Cukor van benne.
– De hiszen a cukor, az bántós! Az nem jót tesz a fognak!

– A kisegér pedig beleugrott a farkas fülébe, és a farkas izomrázást kapott.

május 9.

– Anyu, ki akar jönni a testemből valami kakiféle… Kakilni kell!!! (…) Már van is a vécében egy jókora kaki.

– Eredetileg rosszat főztök nekem, de azért jó ízű. Nagyon szeretem az ilyen finom dolgokat.
– Akkor miért nem ittad meg a banánturmixot?
– Azért, mert turmixos lett tőle a szám.

Vasútállomáson:
– Hallod, Anyu, jön a tornádóvonat.
– Zónázó.
– Anyu, a zónázóvonat, az zónázik?

– Figyelj oda, hogy ne ess el folyton! Nem vagy már kisbaba.
– De az vagyok! Majd akkor leszek anyuka, ha lesz gyerekem. És majd az megszokja, hogy nem vagyok bántós.

május 10.

Sírva:
– Utálom, hogy nincs itt az Apu!

– Anyu, gyere énekelni!
– Én most szeretném befejezni a vacsorámat.
– Akkor a nyuszival „baa baa black sheep”-ezünk, te meg kimaradsz.

– Halló! A gyermekem este megfulladt, és szeretnék hozzá mentőt hívni! Nem tudnak ezen segíteni?

Nem szívesen hagyja abba a játékot:
– De hiszen ha ott hagyom a nyuszijaimat, nagyon keservesen félnek a dörgéstől!

május 12.

Séta közben:
– Egy dinoszauruszt mondogatok.
– És mit mondogatsz?
– Tirannopterix.

– Anyu, nincsen játékom…
– Az előbb vettem elő neked azt a nagy szatyor játékot.
– De azokat már kiuntam!

Énekel:
„Reggel a fényben lehet ugrálni
Hancúr, hancúr, hancúr
Este csak énekelgetni lehet
És ha felébredünk
Akkor tovább ugrálunk
Sallalillalallila

De amikor a lakók már alszanak
Csendesen énekelgessünk
Mert a lakók ránk mérgesednek”

– A kacsát „ki az á”-nak hívják.

május 13.

Játszótéren, kutyus alakú hintán lovagolva rikoltozza:
– Én vagyok a legügyesebb, én vagyok a legbátorabb vitéééz!

Bilin ülve énekelget:
– Nincsen nálam olyan szép kislány a világooon…

– Holnap lesz a születésnapom. Ez nagy öröm!

május 14.

A kerítésnél várja, hogy kijön-e a szomszéd kislány.
– Én úgy érezem, hogy játszanom kell játszótárssal.

Este, nagyon álmos keserűséggel:
– Nem jó… Ne is mondj semmit!

május 15.

Varázsol egy tulipánterméssel:
– Varázsi, varázsi, egy-kettő-három-négy-öt-hat-hét!

– Nem vagyok csinos ebben a rugdalózóban.
– Már hogyne lennél?! Nagyon szép kis virágos rugdalózó.
– Igen, de csúnyának találnak engem. Adjál nekem tündérruhát!
– Te így is egy kis tündér vagy.
– De nem vagyok tündér! Most csak egy buta ember vagyok.

május 16.

„Siklik a bálna
Jegenyén a bálba” – kántálja.

május 17.

Elmerülten piszkálgatja az orrát.
– Nyomorult cukorka betömíti az orromat!
– Milyen cukorka? – riadok fel. – Cukorka van az orrodban?! (Szerintem még nem is látott cukorkát.)
– Igen. Az a cukorka tartja az orromat.
– És mióta van ott az a cukorka az orrodban?
– Úgy születtem.
(Gondolom, az orrában levő porcról lehet szó. Legalábbis remélem.)

Odaadja az apjának az ajándékot, amit hozott neki (egy fűkalászt).
– Látom, megboldogultál!
(=látom, örülsz)

– Veled szeretnék játszani! Az Aput már kiuntam. (Gyorsan hozzáteszi:) De még szeretem.

– A nyuszi sugárzóan hányt.

május 18.

– Hová raktad a sünödet?
– Az Apu szobájában rejlik most.

Mutatóujját vizsgálgatja.
– Reszket az egyik ujjam, így nem tudok jól mutatni!
– Mi történt az ujjaddal?
– A sok sétától megreszketett.

május 19.

„– A farkasok állatokra vadásznak, és nem rizsre meg krumplira – mondta a farkas.”

– Azok a percek olyan jók voltak, amikor az ágyadban aludhattam… Az én ágyamban meg putulkodok.

– A pisilés a vécében rejlik.

– Ez az étel nem finom, mert kutyusszaga van.

május 20.

Egy lábatlangyíkot nézünk az erdőben.
– Anyu, szerintem ez a giliszta anyukája.

május 21.

– Ha folyton pisil az ember, az is hasmenés?

– Ma van az esküvőm, nagyon kell sietnem a páromhoz.

május 23.

– A királylányok csak úgy tudnak autót vezetni, ha leveszik a fátylukat.

– Átneveztem a mesében a királylányt úgy, hogy Pávatollacska.
– Nem tetszett neked az, hogy Fiona királylány?
– Nem, mert az nem érthető.

Teraszon pancsol a lavórban és a fejét locsolja. Kimegyek, hogy rászóljak, angyali arccal megelőz:
– Csak a bolhák miatt kellett hajat mosnom…

– A vulkánoknak van neve, hiszen nem ismernék meg.

május 25.

Törölközés közben:
– Keservesen dideregek.

május 26.

Elgondolkodva tapogatja az orrnyergét.
– Meg kell néznem, hogy az orrom hova vezet…
(később)
– A fejembe vezet!

Sírva:
– De én kevés dolgot tudok csinálni… Ordítozni tudok, meg nyüszíteni…

– Él a paradicsompalánta… Növöget… Most már levelet eresztett magának.

május 29.

Utcán sétálva filozofál:
– Van meghalt csiga; meztelencsiga; csiga; csigaház; ilyen csigák vannak.

május 30.

– Hol az árvacsalán rokona, amit Apunak hoztam?!
– Azt már régen hoztad, Pannikám. Elhervadt azóta.
– De nem nagyon régen hoztam! Már voltak házak!
(=nem a történelem előtti időkben)

– Várjuk a jó finom vacsorát, de az bizony nem mozdul.

– Anyu, mi az a „one, two, three, four, five”?
– Pannikám, te ezt már tudod.
– De nem tudom! Mert nem értek hozzá! Az én munkahelyem nem azzal foglalkozik.

május 31.

– Egy-két kisebb falat elférne még a számban.
(Diszkrét célzás arra, hogy éhes)


 

A bejegyzés trackback címe:

https://jankapanka.blog.hu/api/trackback/id/tr423398359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olahtamas- 2011.11.21. 00:54:58

jkie24uzh98962zjkhk*wjeqhui_é

Tündérke21 2011.11.21. 22:41:28

Nagyon jók :-)))

Anna is hasonlót mondott, hogy "felvígasztaltam Veronikát", és "megboldogítottam", amikor éppen sírt.

jeriko 2012.01.12. 15:04:08

Boldog Új Évet Kívánunk Nektek!
Árpi, Heni, Hanna


süti beállítások módosítása